Vloeiend van groep 2 naar groep 3

Een korte typering van het aanbod

Tijdens deze bijeenkomsten gaan we kijken naar de belemmerende en bevorderende factoren en wisselen we ideeën met elkaar uit.

Tijdens de eerste bijeenkomst willen we gaan kijken naar knelpunten binnen de overgang van groep 2 naar groep 3. Waar lopen we in groep 3 tegenaan en waar lopen we in groep 2 tegenaan? Deze willen we op een coöperatieve manier verzamelen en uiteindelijk daar een opsomming van maken, zodat we hier in de tweede bijeenkomst op terug kunnen komen.
Wij willen dan kijken of er al scholen zijn die oplossingen hebben voor deze knelpunten en aan hen vragen om dit voor de tweede bijeenkomst voor te bereiden.

Deelnemen aan het congres, van groep 2 naar groep 3 in Utrecht op 31 januari is mogelijk.

Van groep 2 naar groep 3 – Medilex Onderwijs

Bij de tweede bijeenkomst zullen we het hebben over de oplossingen/wensen. Wat wordt hier nu aan gedaan? Tijdens deze bijeenkomst is er tijd voor de presentaties van de scholen. Iedereen kan kijken wat ze met deze informatie kunnen en willen voor hun school.

Bij de derde bijeenkomst gaan we evalueren. Wat heeft er geholpen? Welke nieuwe inzichten zijn er gekomen?

Daarnaast bieden we nog de mogelijkheid om andere ideeën uit te wisselen.

De thema’s waarop de inhoud aansluit

  • Aanbod groep 1, 2 en 3;
  • De leerlijnen van ParnasSys.

De doelgroep

  • Groep 1, 2, 3 leerkrachten en intern begeleiders.

De duur en tijdsinvestering

  • 3 middagen van 15.00-16.30 uur
  • congres

Data

  • Dinsdag 6 december
  • Dinsdag 31 januari (congres)
  • Woensdag 15 februari
  • Donderdag 13 april

De gewenste maximale/minimale groepsgrootte

  • Alle specialisten binnen Essentius

Locatie

  • Mariaschool

Korte informatie over de aanbieder(s)

  • Esra Geurts en Esmee Frazer

Datum

dec 06 2022

Tijd

15:00 - 16:30

More Info

Read More

labels

Scholing - brede professionele basis

Locatie

Mariaschool
Neptunus 8, 7071 VG Ulft

Trainer

Esra Geurts en Esmee Frazer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *