
Interactief en hardop denkend voorlezen
Interactief en hardop denkend voorlezen, waarbij je rekening leert houden met leerlingen met een verminderde taalontwikkeling en/of een TOS.
Met interactief en hardop denkend voorlezen ontdek je samen met de leerlingen het verhaal. Zo stimuleer je niet alleen de taalontwikkeling, maar ook de sociaal-emotionele ontwikkeling.
Thema’s die aan bod komen:
– Interactief voorlezen.
– Hardop denkend voorlezen.
De doelgroep:
Iedere leerkracht die graag wil leren hoe je d.m.v. interactief en hardop denkend voorlezen kunt bijdragen aan de taalontwikkeling van de leerlingen.
Studiebelasting: 2 contacturen.
Datum: Dinsdag 30 januari van 15.00 tot 17.00 uur.
Inhoudelijke informatie over het aanbod:
De deelnemer:
– kan een geschikt boek/geschikte tekst kiezen voor de doelgroep gericht op interactief lezen en hardop denkend (voor) lezen.
– kan tijdens interactief voorlezen/hardop denkend voorlezen rekening houden met de leerlingen met verminderde taalontwikkeling en/of een TOS die in de groep zitten.
– kan een boek/tekst inzetten voor taalstimulering, zodat de leerling/ een groep leerlingen ervan profiteert.
Korte informatie over de aanbieder(s).
Sandra Sterk en Ilze Pierik,
ambulant begeleider voor de cluster 2 leerlingen binnen Essentius.